17 Ocak 2016 Pazar

HAYAT BOYU ÖĞRENME


EĞİTİM

Neden Eğitim? Hiç düşündünüz mü  Eğitimin amacı nedir?

Mesleğim , mezun olduğum okulum,  formasyonum ve deneyimle bir birikimim var  ama bir oğlum olunca eğitime , eğitimin amacına farklı bakmaya başladım. Bir öğretmen arkadaşım 'çocuğun olunca daha iyi öğretmen olursun' demişti. O zaman çok kızmıştım ne alakası olabilir diye ama gerçekten anne olduktan sonra,bir çocuğum olduktan sonra hayata , eğitime farklı bakmaya başladım

Bugün Prof. Dr. Servet Özdemir'in  21.yy da Eğitim Anlayışı  adlı bir konferans'a katıldım.

 Aldığım notları burada yazmak istedim. En büyük sorumuz nasıl bir okul seçmeliyiz bunlarla ilgili paylaşımları çok öğreticiydi. Bakış açımızı genişletti.


Eğitimin temel amacı farklılaştırarak yaratıcı kılmak diye başladık.

Eğitim , insanların problemleri görme ve çözme kapasitesini geliştirebilmektir.

Bağımsız düşünen kişiler yetiştirebilmektir.

Eğitim düşünmeyi - hissetmeyi - kavramayı içerir.

Beynin tim kapasitesini kullanabilmeyi öğrenebilmektir eğitim.

Öğrenme ise içselleştirmedir. Yorumlamadır. Tartışmaya açmadır.


Çağdaş eğitim de gelişim hayat boyudur.  Bu yüzden 21.yy da eğitim nasıl olmalıdır?

Proje tabanlı eğitim olmalıdır. 
Bilinenden bilinmeyene doğru proje yapabilmeyi öğrenmedir.
Global sınıf ve müfredat entegre edilmelidir. 
Dünya ile iletişimde olabilmektir.
Bütünselleştirilmiş -sarmal eğitim- yaklaşımlarını ele alınmalıdır.
Soru soran eleştiren düşünen ,düşünmekten korkmayan öğrenci yetiştirebilmektir.


Öğrenme merakla başlayan bir keşfin sonucudur. Asla o merakı kaybettirmemeliyiz. Çocuk açısından merakın gizemli bir yanı vardır. Soru sormasını bu şekilde öğrenir.

Çocuklarımızı ,öğrencilerimizi ne için yetiştiriyoruz ?
 Okuryazarlık için
.Peki 21.yy da okuryazarlık ne kadar çeşitlidir?

Sanat -yaratıcılık okuryazarlığı 
Medya okuryazarlığı
Finansal okuryazarlığı
Sosyal Duygusal okuryazarlığı
Eko okuryazarlığı
Bilgisayar okuryazarlığı
Globalleşme okuryazarlığı
Kültürler arası okuryazarlığı                 ne kadar çok değil mi? Hiç bu şekilde düşünmemiştim.


Günümüzde eğitimle aldığımız bilgiler eskimektedir. Şu çok ilgimi çekti.
Okulda öğrenilen bilgiler 
1950 de     %75 i hayatta kullanılıyorken
2016 da     % 2 si kullanılmaktadır.
 Bu kadarını beklemiyordum.

Biz çocuklarımızı eğitirken Ebeveyn (veli) - öğretmen -okul - toplum bir arada olmamız gerekmektedir.

Çocuklarımız aldıkları eğitimle farklılaşmalıdır. Bilgiye ulaşabilmeyi bilmelidir.

Bu yüzden okul un vizyonu ve misyonu olması ve bunu sadece yazıda değil okul hayatına aktarabilmelidir.

Okul bireylere Saygıyı , insanlığı , ulus-memleket sevgisini öğreten yer olmalıdır.
Düşünme becerisi,yaratıcı düşünce, karar verme ,sorun çözme nasıl öğrenebileceğini bilme, mantıklı öğrenme verebilmelidir. 
Okulun asıl görevi öğrencinin heyecanını koruyabilmelidir.
Öğrencileri mutlu ve erdemli bireyler olma yolunda geliştiren özgün ve seçkin bir yer olmalıdır.


Kısaca
Eğitim de bilgiler eskiye bilir.
 Kalıcı olan zevklerdir  hobiler dir. Kalıcı izler bırakabilmektir.

İnsan bütündür ve gelişim hayat boyudur.

Servet Özdemir öğretmenime teşekkür ederim.
Akapedya - Tema grubuna teşekkür ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder