29 Aralık 2015 Salı

Gingerman cookies / Yeni yıl kurabiyemiz



YENI YILDA GINGERMAN COOKIES

Yeni yıl geldiği zaman  mutlaka evde zencefil li tarçınlı bir şeyler pişirme çalışıyorum.  Bu yıl Çağan Emre nin kreş i yeni yıl etkinliklerini yerli mali haftasi etkinlikleri ile birleştirdi.
Bizde tarif defterimde olan zencefil li kurabiyemiz i yaptık.



 125 gr yağ (oda sıcaklığında )
Yarım bardak şeker
7 kaşık pekmez
1 yumurta
Birer çay kaşığı toz zencefil,  toz karanfil , yeni bahar , tarçın
1.5 çay kaşığı karbonat
3 bardak un
( unu önce 2 bardak koyup yavaş yavaş ekledim)
Hamuru dinlendirdim ve iki buzdolabı posetinin arasında merdane ile açtım
Gingerman kaliplarimizla kesip ortalama 8 dk. 180 derecede pisirdim.




Kenwood prospero kullanıyorum. Malzemeleri verdiğim sırada makinaya koydum ve çırptim , karıştırdım.  

Bu sefer hep birinci tekil şahıs kullandım çünkü Emre çok yorgundu bu seferlik katılmadı.
Yalnız sabah masada kurabiyeleri görünce bayildi. En çok da yeşil düğmelerine
;))))

Kek kaliplarindan büyüğünü tchibo dan almıştım . Küçüğünüde komşum ve arkadaşım Nesrin'den ödünç aldim





Okula taşıma şeklimiz
Dr. Oetker in kurabiye süsleme seti ile de üstlerine şekil yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder