3 Kasım 2013 Pazar

EV YAPIMI OYUN HAMURU

 
 
EV YAPIMI OYUN HAMURU
 
Uzun zamandır yapmayı planladığım oyun hamuru etkinliğini bu akşam yapabildik.
Daha önce bu tarz da videolar seyrederek bir miktar bilgi sahibi olamaya çalıştım
 

Bunun olmazsa olmazı Krem Tartar.Nerede  bulabilirim sorusuna 'aktarlarda' cevabı alırsınız ama o aktarları uzun bir süre bulamadım ve en sonunda favorim Arifoğlu - Gordion şubesi  bana yardımcı oldu.

     Malzemeler:
     2 kap un
     1 kap tuz
     1.5 kap su
     1 tatlı kaşığı krem tartar
     1 tatlı kaşığı sıvıyağ

    Yukarıda ki video'nun ki ile aşağı yukarı aynı sayılır.

Bunları karıştırıp pişiriyorsunuz.. fakat biz biraz değiştirip karıştırma işini oyuna çevirdik
 
 

 


 
 Önce kuruları telle karıştırdık

 
 Sonra yavaş yavaş su ekledik


ve tabi ki emre  dur yavaş demeden  suyu tamamen boşaltı.

 
Sonra renklerdirmek için kırmızı biber ekleyerek pişirdim ve  kırmızı elde ettim ( bu kısım sadece annenin işi)

 


 kakao ekleyerek koyu kahverengi, tarçın ekleyerek kiremit rengi, zerdeçal ekleyerek de sarı elde ettim . Renklendirmenin bir yardımı da hamurların çok lezzetli kokmaları oldu.

 ve son
Mısır keyfi
 

 
 
 
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder