17 Nisan 2016 Pazar

Sıfıraltı Kahve Günleri


Kahve benim ve ailemin bir parçası.

Üzülürüz ,  ben bi  kahve içerim,
Seviniriz ,  ben bi  kahve içerim,
Yorgunum , ben bi  kahve içerim,
Yemek masasından daha kalkmadan 
ben bi  kahve içerim
Dışarı çıkalım , ben bi  kahve içerim,

Her konuya ,  her duruma Anaannem Şakire Gürsoy'un lafını kullanırım

' ben bi  kahve içerim '

16 - 17 Nisan Sıfıraltı Kahve Günleri Cermodern'de düzenlendi.

Biletler yok sattı. Biletix kullanarak aldık 
Kahve günleri 2 gün 4 seans şeklindeydi. 
09.00 - 12.00 1. seans
13.00-17.00 2.seans

Çalıştaylar ücretli, kahve ve çikolata tadımları ücretsiz idi. 



 Müthiş kalabalık bir seansdı. İlk gün kalabalık daha fazlaymış.Saat 09.30 da oradaydık ama iğne atsan yere düşmeyecek şeklindeydi.




 

Tepe Prime'da bulunan Arabica'nın bu fotoğrafına aldanmayın biz ortam nasılmış dur bi tur atalım derken burada ki tadım sırası doldu taştı .


Kahve'nin olmazsa olmazı Çikolata .
İlk defa denediğim bir marka Hatyızıannakıs. Paketler 10 tl. Gerçek meyveli çikolatalı drajeler. Muhteşemdi


Resimlerde de göreçeginiz gibi farklı markalar vardı. 
 

Olmazsa olmazlardan Starbucks


Baristamız Aslı harika bir kahve hazırladı. Açıkcası gün boyunca içtiğim en iyi kahve idi. 

En iyi açıklamayla ,  açıkcası ben 'Starbucks ci ' değilimdir. Başım döner kahve almaya çalışırken :)
Bir sürü soruya cevap vermen gerekir. Alt tarafi bir latte içeceksiniz dir. :))

Ama eşim Bilkent Station 'dan tatmak için
 Rezerve Kahvelerin'den
 Kenya Kaganda'yı 
'Clover' demleme yöntemi ile demlenmiş kahveyi
 getirince fikirlerim değişti.
Aynı yöntemle bize baristamız showunu yaptı. 
Üst soldaki resim Clover dır. 1 dakikada demlendi. 


Her köşede gördüğümüz 'sleeve' kelimesi ise 
Bardak da ki sıcaklıktan korunmak için konulan kağıttır. 

Aşağıdaki resim ise Lindt çikolatadan .

%70 ve %85 kakao'lu çikolatalarını denedik ama %99 kakaolu sun da aklımız kaldı.
Bir de chili (biberli) olanıda tatsaydık fena olmazdı.

Gelelim kötü deneyime

Üçüncü nesil kahve konusu oldukça ilgimi çekiyordu ama denk gelmemişti.

Baristamız show'unu yaparak demlemesini yaptı. Kahvemizi  aldık ama ne aldık ben anlayamadım. Suya kahvenin bir damlası değmiş gibi...
Sanki ekşi bir şeyler damlamış gibi.

Hayatımda ilk defa bir kahve beni rahatsız etti.
Kolay kolayda denemem heralde.

Bu arada Çağan Emre elinde köpüklü sütü , arkadaşı Rubbel'ı damağında güzel lezzetli çikolata tatlarıyla keyif yapıyordu.



Ozo'nun standı daha doğrusu karavanı hoştu. 

Farkettiniz mi 

Türk Kahvesi'ni

Bir tek Kocatepe Kahve vardı.
Girişte, kenarda kalmış bir stand tı. Müdavimleri daha çok orta yaş'dan  kişilerdi. 
Bir tek Kocatepe  Türk kahvesi yapıyordu.
Geçmişi yüzyıllara dayanan , demleme yöntemi bize ait olan kahvemizin tek stand'ta olması üzücü.
Ne yazık ki iyi bir açıyla resim alamamışım.



Ben müdavimi olduğum 
Kahve Dünyası 'ni gözlerim aradı.

İki saat sonunda bi tap düştük.

Bu arada Cer Traktör, ekskavatör, yükleyici, lokomotif gibi hemen hemen tüm ağır hizmet makinalarında kullanılan “Cer” (İngilizce: Traction) Arapça “cerr” kelimesinden gelmekte olup, çekme-sürükleme anlamına gelmektedir.   Yazıldığı gibi okunur. Ankara'da geçmişte   tren vagonlarının tamir edildiği binaya Cermodern adı verilmiştir

Böylelikle harika bir pazar sabahı geçirdik.


Gelecek seneyi dört gözle bekliyoruz
















1 yorum: